Sunday 27 September 2015

IDEA GOODIES BAG BAJET YANG MURAH

Haiii semuaaa! Lama tak bersiaran. sebenarnya baru je habis kenduri kakak aku jadi aku nak share idea untuk bride to be yang tengah mencari idea nak buat goodies tapi taknak membazir which is - murah tapi cantik wink!

Kali ni aku support kakak aku part goodies, so kakak aku tak berapa nak kisah sangat pon cemana bentuk goodies tersebut asalkan cantik mata memandang. 

Jadi memandangkan aku punya bajet taklah besar mana, so aku nak buat goodies yang simple but nice. maka bermula lah aku google sana sini and aku decide nak beli je paper bag macam ni. 




actually kalau paper bag macam ni ada dua jenis color iaitu brown paper and white paper tapi aku prefer warna putih. kat mana aku beli? dekat sini

Sales Office address: 55B-4, Lorong Raja Bot, Off Jalan Raja Alang, Kampung Baru, 50300 Kuala Lumpur.
Tel: 03-2692 1721/03-2691 4297
Fax: 03-2692 8221

harga untuk sepacket white paper bag ni rm12+ ada 100pcs.

dan untuk menambahkan lagi kecomelan goodies bag ni aku tambah doll paper juga beli di kedai yang sama. harga rm4 untuk 100pcs



Maka terhasilah lah goodies bag yang ciut miut camni 



tadaa!!! simple but just nicee. oh ya aku tambah custom chop sebab taknak nampak kosong sangat. yang ni terpulang kalau korang ada lebih sikit duit boleh la belanja sikit untuk custom chop sebab bagi aku ok je kalau takdak sebab mahal jugak nak buat chop ni. harga dekat rm50 kottt. guna skali kenduri jek. hahaha tapi kalau korang nak jugak boleh tempah dekat sini


ada banyak design yang korang boleh pilih 



dan yang paling penting sekali bila dah beli custom chop ni haruslah kena keluar duit beli stamp pad sikit! tak pun pinjam ofis punya je macam aku buat hahaha. and ada orang yang rajin mengechop macam laki aku ni



rajin sangat dia kakak ipor kahwinnn katanyaaa. bakal pengantin pon sibuk nak buat goodies jugekkk





tak lupa jugak adik laki aku yang tukang angkat barang nak masuk dalam goodies bag kehkeh

Barang2 untuk jemputan orang ramai aku letak

air kotak
jajan
gula gula
yasin

air kotak aku beli dekat raub jek, dekat kedai borong makanan ringan. sekotak dapat la 70 sen sekotak. 

cekedih plak dalam 20 sen la 

gula2 seposen

yasin 70sen 

Yasin aku tempah kat kawan aku ni facebook dia https://www.facebook.com/asyimah.rahman?fref=photo





OK JOM KIRA


PAPER BAG

White paper  = 12 sen sekeping
dolly paper : 4 sen sekeping
custom chop : RM45 
Stam pad and stapler pinjam ofis

cost total bag untuk goodies sebungkus tambah tolak bahagi : 25sen/bag

BARANG

air kotak : 0.70 sen
cekedih 0.20sen
yassin : 0.70sen
gula gula : 10sen

cost total barang : 1.70sen

TOTAL PAPER BAG + BARANG = 1.95 SEN

RM1.95SEN X 500 BAG : RM975

haaa total masih dalam bajet aku untuk 500 jemputan. macam barang ni korang boleh decide la sendiri kalau bajet bawah dari RM500 . kalau bajet bawah 1k boleh gunapakai barang2 macam aku letak ni. 

OK daaa semoga bermanfaat! :) 




NOTA KAKI :

Wehhh aku baru terjumpa satu website Door Gift murah dan best gila koranggg !!!!

Harga dari RM 1 ke bawah tau . Bestnyaaa. Macam-macam rupanya doorgift yang menarik dan berpatutan. 

Ni gambar-gambar doorgift yang aku rasa comel gilaaa




Ni baru sikit tauu. banyak lagi pilihan lain yang korang boleh pilih. 

nah aku sertakan sekali link website diorang.

mesti korang pun rambang mata nak pilih weiii.

click link bawah ni je



14 comments:

  1. Salam sis...tq so much utk idea ni..sy dh pening kepala nak buat goodies bag utk majlis adik nt bulan 5...x ramai pon jemputan sb kenduri kesyukuran smbut menantu..

    Tq utk idea yg ohsem..siap link lg senang nak cari..tq2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Sama sama ;) alhmdulillah semoga bermanfaat yee

      Delete
    2. Salam sis..paper bag tu saiz apa ya..

      Delete
    3. Salam sis..paper bag tu saiz apa ya..

      Delete
    4. size standard je mcm paperbag goreng pisang tu

      Delete
  2. Tumpang tanya, beli paperbag yg ada tapak atau tak ya. Sebab nk bg air kotak jg. Xpasti yg xde tapak mampu tampung x air kotak..mohon tunjuk ajar.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam yang saya beli ni takde tapak keras pon. Cuma paper bag tu memang dilipat bertapak . Utk air kotak or makann ringan boleh tampung lagi ;)

      Delete
  3. Assalam sis, nk tnye paper bag tu mmg elok ckt dr paper beg coklat yg jual goreng pisang tu ke...... pening duk cari doorgift bajet.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam. sy rasa paper bag goreng pisang tu tebal sikit n tahan lasak. yang ni dia nipis sikit.

      Delete
  4. Maaf.Ambil stampad pejabat untuk kegunaan peribadi itu salah.

    ReplyDelete

komen elok elok tau!

Designed by UMIESUEstudio 2014 : EZAN IDMA