Wednesday 26 November 2014

Rumah Sewa Pertama Kami


Assalammualaikum WBT

Hye!

Sorry lama tak update. Minggu ni busy ke sana sini . ke Kuantan lah Ke kuala Lumpur lah, Semua atas urusan kerja. Last week aku balik jumpa Oi. Walaupun perjalanan takde lah jauh sangat cuma 2 jam je dari raub ke kl. tapi ulang alik every weekend untuk melunaskan tanggungjawab sebagai isteri mitholi amatlah penat woi. wakaka. Terkejar-kejar ke sana sini. Hai lah nasib. So pada yang belum kahwin dan memang terpaksa hidup berjauhan ni, kene ready la yek dari segi mental dan fizikal. sebab penat kot! 

Pada yang belum tahu, lepas kahwin aku dengan oi memang stay kat rumah company adik dia dekat pantai dalam. Oi plak baru je lepas pindah dari sabah. keadaan agak kelam kabut dengan nak cari rumah nya apa nya. so adik dia pon menawarkanlah rumah company dia. Maka lepas kahwin terus stay situ. 

And now dah stabil keadaan dah okey kami pon slow slow cari rumah sewa yang berdekatan dengan Ofis dia kat Manjalara Kepong. 


Cari2 punya cari nak dijadikan cerita, suatu hari aku nak balik KL jumpa Oi. Sekali terpaksa tunggu dia habis presentation kerja. Aku pon bosan menunggu so aku singgah la rumah Kak Ita my exofismate kat Wangsa Permai. Saje jumpa borak borak and main dengan anak dia si awatif yang nakal tapi comel tuuu. Kebetulan husband kak ita ni ada dan aku dengan family kak ita dah macam kawan. Borak borak sekali aku terbukak la cerita yang aku tengah cari rumah sewa area area ofis Oi. Sekali tu Rezeki wehhh, abang wan (suami kak ita) kata ada rumah kosong nak disewakan.   owner dia tak duduk situ just singgah singgah kadang2 jek.

So aku pon apa lagi ajak la abang wan gi tengok rumah tu . sama block dengan rumah diorang. Dan Alhamdulillah rezeki. Owner  rumah tu ada so apa lagi aku pon terus la naik nak tengok sebab teruja nak ada rumah family even menyewaaa jekkk.

Apa yang aku bersyukur sangat kat sini ialah,

NO DEPOSIT 
PARTIALLY FURNISHED
FULLY TILING
ADA MINI BALKONI senang laki aku nak merokok kan! haha! no smoking at home ye!

mana nak dapat wehhh!! Ok jom layan gambar rumah yang bakal aku duduk! disebabkan aku datang secara mengejut. agak huru hara la keadaan rumahnyee. tapi still bersih



Pintu Masuk


Living room. Yeee semua perabot tu owner punya


siap mozek tu yang suka tuuu. tu la abang wann


kabinet sedia ada. si awatif mana mana pon dia interframe








katil owner




master room siap karpet 



dapur weeeee





bilik air


mini balkoni

inilah view aku hari hari nanti inshallah





Inshallah Kalau takde aral sabtu ni aku masuk secara officially nya . Owner baik hati sangat. sebab dia pon kenal lama dengan abang wan so dia pon taknak amek deposit bagai, just bayar sewa dengan deposit api air je. Sewa berapa nak tau? RM650 sebulan. Alhamdulillah masih lagi dalam kemampuan kami inshallah :)

Ok tu je nak kongsi nanti dah masuk aku cerita lagi. :) 

Bye daaa!




5 comments:

  1. jelesnyaaa sewa sgt berpatutan..huwaaa...

    ReplyDelete
  2. babe...area sini ada lagi tak rental house..

    ReplyDelete
  3. or area pantai dalam company adik you tu nak disewakan ke? hehehhe

    ReplyDelete

komen elok elok tau!

Designed by UMIESUEstudio 2014 : EZAN IDMA