Tuesday 18 November 2014

Saya Makan Vitamin C yeay

Saja nak crita bende lawak sikit hari ni haha! Nak dijadikan cerita aku memang consume Vitamin C with rose hips ni. So vitamin C ni takde perasa bagai. phit sikit la rasanya . Makan sebijik telan dengan segelas air macam makan ubat. Masa aku tengaah busy melayan laptop hari ni, kawan aku nampak botol vit c tu dan tanya. apa ni? aku yang tengah ralit main laptop just jawab "vit c" tanpa pandang muka dia kan.

 Sekali tu 5 minute lepas tu aku dengor dia jerit wei pahitnya asal rasa dia camni! rupanya dia pi isap vit c ni mcm gula2. dia ingat ada rasa oren haha! muka dia memang kerut habis wehh. aku pon cakap woi mana ada org isap aa! telan je dgn air. berlari lari dia cari air. hahahahaha kelakar betul. memang sumpah seranah la lepas tu! tula tak mintak permision nak makan tu yg jadi gitu aku ckp wakaka.


 ni la bentuk vit c yg aku consume. Vit c memang bagus dan semua orang perlu ambil ye sayang2. aku tak jual pon. saje je share dengan korang, 




ni size dia besar kann. sehari sebiji je ok. kalau selsema tahap serius bole la amek dua bijik




Dalam ada 100 biji . so tahan la dalam 3 bulan. tapi pemalas macam aku ni kadang terskip jek kejenya. aku beli ni brand now product USA untuk vegetarian okeyy so halal yeee.


Ok bawah ni ada aku copypaste dari blog apa kebaikan VIT c utk kebaikan bersama. 


SUMBER BLOG : http://amieralee.blogspot.com/2014/01/vitamin-c-rosehip.html




- Menghilangkan parut jerawat-
 Melicinkan kulit-
 Mengecutkan jerawat-
 Mencerahkan kulit-
 Kulit nampak glowing-
 Mengatasi masalah kulit kering-
 Mengatasi masalah bibir merekah-
 Mengatasi masalah kulit-
 Melembapkan kulit-
 Menegangkan kulit

 dan juga bagus untuk : 
 1) Meningkatkan tahap imune system
 2) Mengurangkan Gejala Selsema
 3) mempercepatkan pemulihan luka
 4) sihatkan gusi
 5) merawat asma dan elergi
 6) elakan dari cataract
 7) elakan dari sakit jantung dan beberapa jenis cancer
 8) bina collagen untuk kulit supaya lebih segar dan licin

 Selain itu, ia juga membantu untuk :
 - Menghilangkan demam selsema
 - Mengatasi masalah resdung
 - Sesuai untuk lelaki dan perempuan ( termasuk perempuan mengandung) * Untuk perempuan mengandung, ia dapat membantu untuk menambahkan susu badan di samping melembabkan kulit ADA KELULUSAN DARI KKM :) Kenapa GNC Vitamin C 1000mg (TIMED RELEASE) ni bagus??



 Tak seperti kebanyakkan Vitamin C yang anda boleh beli dengan harga yang amat murah.  GNC Vitamin C ni memang berkualiti sebab… -Tidak gula, Takde kanji , Tiada Pewarna Tambahan, Tiada Perasa Tambahan ,Free Sodium, Tiada TEPUNG , Tiada jagung , Tidak mengandungi produk tenusu , Tidak mengandungi yis. Very special yea! Suitable for VEGETARIAN! *Have to keep in fridge. Pengambilan L-Glutathione perlu diamalkan bersama Vitamin C untuk kesan yang lebih baik. Vitamin C yang mana satu patut saya beli? APA BEZANYA SLOW RELEASED & BUFFERED?? Soalan ni selalu diajukan oleh mereka yang begitu teliti sewaktu nak membeli Vitamin C. BUFFERED Vitamin C bermaksud, non-acidic. Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah gastric yang serius. SLOW RELEASED/TIMED RELEASE pula bermaksud,kandungan  Vitamin C diserap perlahan-lahan kedalam tubuh dalam jangka masa 4-6jam. Jadi, kalau nak memilih Vitamin C, pilihlah SLOW RELEASED/TIMED RELEASE kerana tubuh kita hanya memerlukan beberapa mg sahaja dalam satu-satu masa. Maka, slow released ni membantu dos Vitamin C yang kita ambil diserap perlahan-lahan, bukannya sekaligus (merugikan, sebab Vitamin C berlebihan hanya akan dikumuh melalui urin). ***1biji bersamaan 1000 mg = 14 biji buah sunquick**** ***Vitamin c adalah vitamin yang paling popular yang biasa dimakan untuk mengelakkan selsema dan tahukah anda bahawa vitamin c juga banyak kebaikan dan kelebihan lain kpd kesihatan kita... ~ memberi effect kulit yang sekata,cerah dan lembab( kulit muka n badan cerah sekata..nanti xde la muka cerah tapi tangan xberapa nk cerah) ~ sesuai untuk ibu mengandung ~ untuk merawat jerawat di wajah dan badan ~ menguatkan gusi dan gigi.. APA VITAMIN C BOLEH LAKUKAN UNTUK ANDA? Kulit dan Kulit Muka - Fungsi Vitamin C yang terkenal adalah rumusan kolagen iaitu bahan protein yang mengikat sel-sel. Ia penting bagi pembaikan semula dan pertumbuhan tisu, sel, gusi, pembuluh darah, tulang dan gigi. Vitamin C mempercepatkan pemulihan luka, melecur dan gusi berdarah. Penyembuhan selepasa pembedahan adalah lebih cepat dengan pengambilan Vitamin C yang tinggi. Antioksidan - Vitamin C merupakan antioksidan yang menolong mengeluarkan toksin dalam darah dan mempunyai kesan anti penuaan. Ia amat berguna bagi menentang jangkitan, menghalang serangan virus dan bakteria, mengurangkan kesan alergi. Bagi perokok Vitamin C menghapuskan keracunan nikotin. Tindakan Kardiovaskular - Vitamin C mengurangkan pembekuan darah dan menolong menurunkan kolesterol dalam darah. Ia juga menolong menyerap zat besi dan meningkatkan hemoglobin dalam darah. VITAMIN C BERFAEDAH UNTUK : * Memperbaiki kesihatan kulit muka. * Ekzema, dermatitis, masalah kulit. * Batuk, demam selsema, jangkitan. * Warga tua. * Mereka yang mengambil antibiotik dan menjalani perubatan. * Wanita yang mengambil pil perancang. * Perokok dan mereka yang mengambil alkohol. * Pesakit kencing manis. * Pembentukan gigi,tulang,tisu bawah kulit dan rawan yang sihat. * Mengekalkan sistem imunisasi badan yang kuat * Mencegah barah & penyakit kronik yang lain



6 comments:

  1. awak beli kat mana ni? boleh share? dah lama cari produk ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya penah beli jgak. Dkat ig @my.organic.love. tp bnyak gak lagi ig yg jual.

      Delete
    2. hi awak. saya beli dekat kawan saya. dulu dia ada jual. but now dia dh tak jual lagi . awak boleh cr je kat ig guna hashtag vitamin c rosehip. mesti banyak orng jual. make sure yg ori yek :)

      Delete
  2. Hey tony! Nama saya Julia, terima kasih atas ketenangan maklumat yang anda bagikan mengenai Dr. Iyabiye mengenai penyembuhan hepatitis, dia dalam keberkahan saya menghubungi dia dan saya sembuh selepas memohon rawatannya. Beliau menghantar saya ubat melalui khidmat kurier DHL yang mudah untuk saya dapatkan dan mengambil ubat selama 4 minggu dan saya pergi ke hospital selepas itu untuk ujian dan negatif. Saya datang ke sini untuk memberitahu anda bahawa anda betul-betul di mana-mana ubatnya, semuanya baik dengan saya sekarang. Terima kasih banyak - banyak. Hanya sekiranya ada sesiapa di luar sana yang ingin menghubunginya, di sini adalah kenalannya: iyabiyehealinghome@gmail.com Panggilan / Whatsapp: +2348072229413

    ReplyDelete

komen elok elok tau!

Designed by UMIESUEstudio 2014 : EZAN IDMA